На българските шофьори може да им се наложи да купят 3 млн. вериги


На българските шофьори може да им се наложи да купят 3 млн. вериги
Снимка: БГНЕС

2517

"Всичко, което се случва в системата за пътна безопасност, е възможност ние да загинем на пътя. Проблемът за безопасността на пътя е заплаха за националната сигурност." Това заяви Богдан Милчев, бивш началник на КАТ в коментар за промените в правилата за движение по пътищата. 

Милчев беше категоричен, че предложените промени са опасни за сигурността на българските граждани.

По думите в Института за пътна безопасност само за дни са постъпили десетки предложения за корекция на предложените текстове.

Един от спорните проблеми е при определянето на това какво е пешеходна пътека. Промените предлагат да отпадне пояснението, че те са продължение на кръстовище, но остава уточнението, че може да са маркирани или немаркирани: "Как ще разберем откъде започва пешеходната пътека, ако не е маркирана?", попита Милчев.

Експертът алармира и че не са определи никакви правила за училищните автобуси: "Във всички европейски страни това вече е култура и поведение", поясни той пред Нова телевизия.

Според друга промяна от 15 ноември до 1 март всички коли ще трябва да са снабдени с вериги. Т.е. по изчисления на Милчев трябва да се закупят 3 млн. вериги.

Относно промяната за правилото за предимството на дясностоящите в кръгово движение Милчев изрази предположение, че някой иска да ни извади от Конвенцията за пътна безопасност, по която сме страна. 

По думите му страната ни трябва да се раздели с модела на споделената отговорност. Швеция е първата страна, която го прави преди повече от 20 години. Милчев уточни, че има нов модел за пътна безопасност, който повечето страни от ЕС са започнали да прилагат от 1997 година насам, а ООН е препоръчала всички държави да го приложат.

"11 институции, отговарят за правилата за движение по пътищата, но няма система, която да контролира дали те си вършат работата. Единствената функция в тази връзка е на вътрешния министър, който всяка година трябва да внася доклад в Министерски съвет. Оказва се, че такъв доклад не е внасян от 2010 година", обясни още Богдан Милчев.

"Когато нещо се случи обявяваме траур. Няма експертен орган за събиране на информация, анализ и мониторинг на тази информация. Дори Сърбия създаде нов модел. Нашите политици трябва да знаят, че думата отговорност няма множество число, тя е само лична и е в единствено число", напомни още Милчев.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.86145
  • GBP
    1
    2.35932
  • JPY
    100
    1.23991
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички