Никой не готви стратегия за 9-10 опасни пътища в страната


Никой не готви стратегия за 9-10 опасни пътища в страната
Снимка: БГНЕС

2178

Никой не си направи труда да направи анализ и да изготви стратегия. Терористите подготвят атентат с години и загиват двама-трима-петима души, а тук, за дни, загинаха 11 души, възмути се председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов.

Има 9 или 10 пътища, които са с емблема "опасни" и никой не прави стратегия по този въпрос, уточни експертът. На "Витиня" има от една седмица мъгла – никой не сигнализира никъде за това, даде пример той. Да сложат по 2 автомобила на тези 9-10 пътища, ще има ефект, уверен е Йонко Иванов.

Иванов посочи пред Нова телевизия, че в случая с катастрофата при село Микре между микробус и камион е имало изпреварване от страна на шофьора на микробуса. Той не се съгласи и с предложението на транспортния министър да се слагат задължително колани и в автобус – защото не всички автобуси имат колани. От АПИ обаче казаха, че се обсъжда превозни средства, които не са със стандарт ЕВРО 5 или ЕВРО 6, да не осъществяват публичен транспорт.

Пътят в Ловешко, където станаха катастрофите в последните три дни, е поддържан – дадени са половин милион лева. Явно говорим за участък, където се кара неразумно от някои водачи, включи се в разговора и членът на УС на АПИ инж. Светослав Глосов. Може би, тъй като има участък с много завои и се стига до права отсечка, някои шофьори тръгват да наваксват време. Въпрос на възпитание е изглежда, уточни Глосов.

Като мярка против войната на пътищата, членът на УС на АПИ заяви, че при Кресна е сложена "червена, шумяща лента", която да изостри вниманието на шофьорите. Освен това има и идея при дръзки нарушения, провинилите се шофьори да бъдат водени директно в полицейския участък за бърза санкция. Иванов предложи виновните "да чистят мантинелите".

Относно "Витиня", Глосов каза, че има нужда от ремонти и шофьорите трябва да се съобразяват и с това. При дълъг път, на който има много товарни автомобили, не издържат нерви и се тръгва на изпреварване - трябва да се предвидят места за изпреварване по такива пътища, каза в отговор Иванов, който благодари, че вече по АМ "Хемус" има ремонтиране "виадукт по виадукт".

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83027
  • GBP
    1
    2.27568
  • JPY
    100
    1.18127
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички