Павлова: Който кара и руши повече, ще плаща повече


Павлова: Който кара и руши повече, ще плаща повече
Снимка: БГНЕС

1920

Вече сме готови с изискванията към бъдещата тол системата. Таксата за изминато разстояние ще се плаща само от тежкотоварните автомобили и тези над 3,5 тона. Леките автомобили и превозните средства под 3,5 т ще плащат електронна винетка. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред bTV.

Предлагаме малките републикански пътища – тези, които водят към едно-единствено населено място или по които няма никакъв транзитен трафик, да останат извън системата за заплащане, добави тя. Безплатни ще са 3000 км малки пътища 3000 км и 20 хил. км общински пътища.

Сменяме модела, във фокуса на системата за плащане влизат големите магистрали и пътищата от I, II и III клас и който кара и руши повече, ще плаща повече, обясни министърът. Така минаването през България вече няма да се минава за 10 лв, а 50 – 70, колкото струва и преминаването през Сърбия, например.

Предлагаме и друго – електронната винетка ще важи за пълна година, а не за календарна, посочи Павлова.

Министърът показа и карта, на която са отбелязани безплатните пътища бъдещите броячи и камери за замерване на преминаването и обясни как ще става това.

За леките коли „камерата сканира номера и в системата автоматично излиза дали е платена винетката или не е. Ако не е, автоматично се генерира глоба“.

За тежкотоварния трафик ще има рамки със сензори – от една страна по номера ще се установява дали водачът в платил толтаксата за изминато разстояние, а сензорите ще засичат тонажа, „за да може да плати в максимална степен таксата“ за изминатия път.

Тол системата няма да струва допълнително пари на данъкоплатеца, увери Павлова. Обществената поръчка за избор на изпълнител е с отложено плащане, т.е. той ще изгради системата за своя сметка, а парите за нея ще дойдат впоследствие от винетките и толтаксите.

Поръчката ще бъде обявена през април. В останалите държави изграждането на такава система се случва средно за 12 – 18 месеца, значи след около година може да започнем да внедряваме нашата, каза Павлова.

Министърът увери, че спряната обществена поръчка за строителството на участъци от АМ „Хемус“ е била проведена законосъобразно и проектирането е реално. Липсата на европейско финансиране обаче налага препроектиране. Затова и проектната скорост на движение е намалена. Така ще може максимално да се следва релефа на терена, което е по-евтино, обясни тя.

Предвижда се строителството да бъде разделено на по-малки участъци.

През май ще бъде обявен търгът за първия участък – Ябланица – Боаза. Там проектната скорост е намалена на 120 км/ч, стеснена е и разделителната ивица от три на два метра.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички