Ситуацията в БДЖ - Товарни превози и очакваното съкращаване на служители от дружеството ще обсъдят днес представители на синдикатите с министъра на транспорта Ивайло Московски. Намерението за съкращения е заложено в оздравителния план на дружеството след невъзможността, то да бъде приватизирано.
Ръстът в товарните превози в България на година е 10-15 %. Той се реализира обаче не от държавните железници, а от останалите превозвачи, посочи Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, пред БНР.
Според него проблемът в БДЖ - Товарни превози е липсата на качествено управление.
"В железницата и в транспорта, във всички държавни дружества, не се назначават мениджъри, няма конкурси. Както има за обществени поръчки, за всякакъв вид доставка на материали или строителство, или каквото и да е, няма конкурс за мениджъри", каза Ананиев.
Оздравяването на БДЖ - Товарни превози може да мине през несъстоятелност, защото това е механизъм за оздравяване, смята още той.
"БДЖ е един от последните бастиони на т.нар. профсюъзи. Те нямат общо взето други сериозни компании, където да могат по един или друг начин да въздействат или съвместно с правителството да провеждат някакви дейности", допълни Ананиев.

                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                                                
                                                
                                                
                                                                                    
                                                        
                                                        
                                                        
            
                                
                                
                                
                                
Коментари