Пътят, на който стана автобусната катастрофа, пуснат в експлоатация 2 г. по-рано от официалното


Пътят, на който стана автобусната катастрофа, пуснат в експлоатация 2 г. по-рано от официалното
Снимка: Институт за пътна безопасност

2040

Пътят при Своге, на който стана зловещата катастрофа с автобус, превозващ предимно възрастни хора за екскурзия, е пуснат в експлоатация 2 години преди официалното му приемане от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). През тези две години АПИ е отговаряла за поддръжката му, не ние. Това посочва в свое официално писмо компанията "Трейс Груп Холд", водещ партньор в ДЗЗД "Трейс Своге".

В писмото строителната компания, която е известна с множеството спечелени обществени поръчки що се отнася до инфраструктурни проекти – най-вече в сдружения, уточнява, че съгласно специална наредба гаранционните срокове за извършения ремонт почват да текат от момента, в който се издава Акт 16 на работата. Това е станало през 2016 година, но пътят бил завършен през 2014 година. "През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16, пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя (бел. ред. - т.е. АПИ). Рехабилитацията е осъществена без да бъде спирано движението", казва в официална позиция компанията.

"Как е поддържан пътя до издаването на Акт 16 и в периода след това ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За четиригодишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения", пише още в писмото.

От "Трейс Груп Холд" добавят и, че след започналите ремонти по АМ "Хемус" тази година, "цялото движение на тежкотоварни автомобили се пренасочи през Искърското дефиле".

Припомняме, че вчера (26 август) регионалният министър Николай Нанков обяви, че пет пъти са били правени протоколи за нарушена настилка и предписания за начало на рехабилитация, докато отсечката е в гаранция от страна на АПИ. Фирмата-изпълнител обаче все още не е предприела никакви действия, въпреки че предписанието за приключване на рехабилитацията е била 15 август 2018 г. Последното предписание от АПИ и компетентните органи е с дата 27-ми юли, то не е подписано от фирма "Трейс".

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички