Приходите от реклама на X в режим на свободно падане, откакто Илон Мъск придоби платформата


Приходите от реклама на X в режим на свободно падане, откакто Илон Мъск придоби платформата
Снимка: Getty Images/Guliver

2014

Платформата X, позната като бившия Twitter, продължава да отчита отлив в приходите от реклама на щатския пазар. Нещо повече – през всеки един месец, откакто милиардерът Илон Мъск придоби социалната мрежа през октомври миналата година, приходите от реклама намаляват с поне 55% на годишна база, предава Reuters, позовавайки се на данни от трета страна, предоставени на информационната агенция.

Компанията изпитва затруднения да задържи някои рекламодатели, откакто бе придобита от Мъск, тъй като брандовете демонстрират предпазливост заради резките промени под новото управление. Изпълнителният директор на X, Линда Якарино, се очаква да проведе среща в четвъртък с банките, които помогнаха на Мъск да финансира придобиването, за да представи бизнес плановете на компанията, според неназован източник, запознат с казуса.

Приходите от реклама в САЩ на X са намалели със 78% през декември 2022 година спрямо същия месец на предходната година, което е най-голямото месечно понижение от придобиването насам, според компанията за анализи Guideline, която проследява данните за разходите за реклама от основни рекламни агенции.

ОЩЕ: Ще станат ли социалните мрежи платени?

Приходите от реклама през месец август, който е последният период, за който Guideline разполага с данни, са намалели с 60% на годишна база.

От X са отказали молбата за коментар на Reuters.

Илон Мъск вече е признавал, че платформата понася удар върху приходите си, обвинявайки активисти, че оказват натиск върху рекламодатели. През миналия месец, той обвини неправителствената организация Anti-Defamation League, че е основната причина зад спада от 60% в приходите от реклама в САЩ, без да посочва за какъв период говори.

В изявление от сряда, организацията заяви, че всякакви обвинения относно загубата на рекламодатели на X са неверни.

ОЩЕ: X.com: Защо Илон Мъск реши да погребе бранда Twitter?

Организацията добавя, че е готова да започне да се рекламира на платформата, „за да донесе нашето важно послание за борба с омразата към X и неговите потребители”.

По време на интервю в рамките на конференцията Vox Media's Code през миналата седмица, Якарино посочи, че 1500 марки са се завърнали в платформата през предходните 12 седмици и че 90% от 100-те най-добри рекламодатели са се върнали в X. По думите ѝ, X може да излезе на печалба до началото следващата година.

Мъск ребрандира Twitter, превръщайки го в X през юли като част от плана си да трансформира компанията в „приложение за всичко“ и да предлага разнообразие от услуги в допълнение към социалните мрежи, подобно на приложения като WeChat в Китай.

Това включва изграждане на функции за плащане peer-to-peer и увеличаване на количеството видео съдържание на платформата.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Милиардер посочи кой е най-големият враг на Илон Мъск и платформата X

Мъск си навлече недоволството на Сан Франциско с гигантско светещо лого на X

Мъск представи новото лого на Twitter с буквата "Х"

200 милиарда загуба: Илон Мъск изгуби космическа сума

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82464
  • GBP
    1
    2.31424
  • JPY
    100
    1.15171
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички