Докато западните комапнии бягат: Популярно уиски за пръв път стъпва на руския пазар


Докато западните комапнии бягат: Популярно уиски за пръв път стъпва на руския пазар
Снимка: iStock

9166

Производителят на третата най-популярна марка уиски в света The Officer's Choice, индийската компания Allied Blenders & Distillers, за пръв път стъпва на руския пазар. Това съобщи „Комерсант“ по информация от Алкохолната сибирска група, която стана дистрибутор на две марки на ABD.

ABD претендира за пазарния дял, освободен след напускането на някои западни марки алкохолни напитки. В Русия марките на индийската компания досега не са били представяни. Доставките започнаха през февруари, а договорът е до октомври 2025 г., като обемът на доставките не е определен.

Уискито The Officer's Choice Blue от малцови шотландски спиртни напитки и зърнени индийски дестилати ще струва 1000-1200 рубли (14-17 долара по сегашния курс) за бутилка от 0,75 литра. Sterling Reserve от шотландски дестилати – от 1100 до 1500 рубли на бутилка (15-20 долара).

От всички алкохолни напитки на руския пазар, уискито е най-засегнатата категория от търговските ограничения след началото на войната в Украйна. По оценки на WineRetail, през 2022 г. вносът в Русия на бутилирано уиски е паднал наполовина до 11-12 млн. литра, обаче доставките на наливно уиски са нараснали с 25% на годишна база, до 5 млн. литра.

Някои марки уиски, като Johnnie Walker, Jack Daniel's, Bushmills, Jim Beam, White Horse, получиха разрешение за т.нар. паралелен внос през ноември 2022 г. и броят на доставчиците им расте. Цената на войната: Руснаците се сбогуваха с вносния алкохол

Индия произвежда 60% от количеството уиски в света. 

Компанията за уиски, ром, бренди и водка, ABD, е сред най-големите производители на алкохол в Индия. Компанията изнася алкохолни напитки в над 20 държави, а прогнозните ѝ годишни продажби се оценяват на 80 млн. децилитра (dl). Според отчета на индийската компания, приходите ѝ за финансовата 2021 г. са надхвърлили 765 млн. долара.

По данни на изданието Drinks International, за 2021 г. уискито The Officer's Choice е 3-ото най-популярно уиски в света, с 12% ръст на продажбите за годината, до 20,8 млн. децилитра.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Водка Smirnoff за втори път бяга от Русия

Докога западните бири ще се продават в Русия?

Защо западните стоки остават лесни за намиране в Русия?

Защо уискито може да бъде полезно за здравето

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28285
  • JPY
    100
    1.17284
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички