Тежък спад на чуждите туристи, властите мислят как да спасят сезона


Тежък спад на чуждите туристи, властите мислят как да спасят сезона
Снимка: iStock

4839

С 60% са намалели чуждите туристи в България от началото на годината. Пандемията от коронавирус нанесе тежък удар на българския туризъм, а държавата и браншът обсъждат как да излезем от трудната ситуация

В Слънчев бряг половината хотели остават затворени, а останалите са пълни на максимум 1/3 от капацитета им. Летовниците у нас са основно от Централна и Източна Европа – поляци, чехи, унгарци и румънци.

В момента се анализира при какви условия ще бъдат допускани у нас туристите от Турция, Израел, Молдова и Беларус, които имат 70 000 резервации по родното Черноморие. България разчита на израелските туристи и очаква голям брой такива през лятото. Властите облекчиха режима за тях и в момента им е нужен отрицателен PCR тест, направен до 72 часа преди стъпването им у нас. От още по-облекчени правила вече се възползват украинците, които влизат у нас без отрицателен тест за коронавирус.

"Нямаме нито един заразен (турист), нито по Северното, нито по Южното Черноморие", увери вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова, цитирана от NOVA. По думите ѝ България е безопасна дестинация, а в хотелите спазват стриктно всички противоепидемични мерки.

Заради слабия сезон туристическият сектор у нас опитва да рекламира Българското Черноморие като дестинация, където местните хора и чуждестранните гости могат да се забавляват относително спокойно въпреки коронавируса. Липсата на чужди туристи заплашва сезона по морето

Баровете и дискотеките в курорта "Албена" остават затворени през целия сезон, а гостите могат да се възползват от много други атракции и възможности да имат истинска почивка. Всички крайбрежни заведения в черноморския курорт работят.

Трябва да спасим август и септември, които са ключови, посочва министър Николова. Тя признава, че в момента туристическият бранш е в много тежка ситуация и трябва с общи усилия да се работи за преодоляване на кризата. 

По думите ѝ е много важно да се развива нишовият туризъм, а България да се рекламира като целогодишна дестинация. "Не може ние да се представяме като държава само с летен и зимен туризъм, ние трябва да се представяме като четири сезонна, целогодишна дестинация", категорична е Николова.

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.79566
  • GBP
    1
    2.28685
  • JPY
    100
    1.20351
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички