Проучване: Новите коли ще поскъпнат с 4 до 10 пъти повече, спрямо оценките на ЕК


Проучване: Новите коли ще поскъпнат с 4 до 10 пъти повече, спрямо оценките на ЕК
Снимка: iStock

3673

Предложеният регламент за въвеждането на екостандарта Евро 7 ще увеличи производствените разходи за автомобили, ванове, камиони и автобуси, смятат от АСЕА (Европейската асоциация на производителите на автомобили).

Проучване на Frontier Economics изчислява, че разходите за превозно средство на около 2000 евро за автомобили и ванове с двигател с вътрешно горене и близо 12 000 евро за дизелови камиони и автобуси. Тези цифри са 4 до 10 пъти по-високи от оценките на ЕК в оценката на въздействието на Евро 7 (180-450 евро за леки автомобили и микробуси и 2800 евро за камиони и автобуси).

Припомняме, че Италия и още 7 страни членки на ЕС, сред които и България, представиха на ЕК съвместен неофициален документ, в който оспорват предложения регламент за по-строги стандарти за емисии, наречен Евро 7 за бензинови и дизелови автомобили, тъй като не са реалистични. 8 страни членки срещу ограничения за автомобилните емисии, планирани от ЕС

Тези оценки включват само преките производствени разходи, предимно за оборудване и инвестиции. Важно е да се отбележи, че тези допълнителни разходи не съответстват на покупните цени – те повишават още цените за крайните потребители. Следователно увеличенията на цените вероятно ще са по-високи от цифрите, цитирани в проучването, твърдят от ACEA.

В допълнение към преките разходи, въвеждането на Евро 7 ще доведе до непреки такива, като по-висок разход на гориво. Това може да увеличи разходите на гориво с 3,5% през целия живот на превозното средство, което възлиза на допълнителни 20 000 евро за камиони за дълги разстояния и 650 евро за леки автомобили и ванове.

С настоящите правила Euro 6/VI ЕС има най-изчерпателните и строги стандарти за емисии на замърсители (като NOx и прахови частици) в света. Емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво благодарение на най-съвременните автомобилни технологии.

„Европейската автомобилна индустрия се ангажира с допълнително намаляване на емисиите в полза на климата, околната среда и здравето. Предложението за Евро 7 обаче не е правилният начин за това, тъй като би имало изключително ниско въздействие върху околната среда на много висока цена“, твърди Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA. По думите му по-големи ползи за околната среда и здравето ще се постигнат чрез прехода към електрификация, като същевременно по-старите превозни средства по пътищата на ЕС ще бъдат заменени с високоефективни модели Euro 6/VI.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Зелената сделка под въпрос: В Германия отбелязват Ренесанс на бензиновия двигател

Климатичните цели: Въглеродните емисии на ЕС достигнаха интересни нива

Продажбите на електрически автомобили в България скачат почти тройно

Още от Автомобили


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83027
  • GBP
    1
    2.27568
  • JPY
    100
    1.18127
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички