Meta въвежда нови чатботове, с които да повиши ангажираността на потребителите


Meta въвежда нови чатботове, с които да повиши ангажираността на потребителите
Снимка: Getty Images

1170

Собственикът на Facebook – Meta Platforms, се подготвя скоро да пусне редица базирани на изкуствен интелект чатботове, представящи се за различни личности, в опит да повиши ангажираността в своите социални мрежи, пише Financial Times.

Технологичният гигант, ръководен от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, проектира прототипи на чатботове, които могат да водят подобни на човешки разговори с близо 4 млрд. потребители, твърдят трима запознати източници на изданието.

Според тях част от чатботовете, които служителите наричат „персони“, влизат в образа на различни герои. Компанията е проучила пускането на чатбот, който говори като Ейбрахам Линкълн, и друг, който се представя за сърфист и дава съвети за пътувания, допълва запознат източник. По думите му чатботовете могат да бъдат пуснати още през септември. Целта е да представят нови функции за търсене и да дават препоръки и да са забавен продукт, с който хората да се занимават.

Това се случва, докато компанията се опитва да привлече и задържи потребители, борейки се с конкуренцията на по-нови социални мрежи като TikTok и се възползва от еуфорията около ИИ в Силициевата долина.

Освен да повишат ангажираността, чатботовете могат да събират огромни количества данни за интересите на потребителите, според експерти. Това може да помогне на Meta да таргетира хората с по-подходящо съдържание и реклами. По-голямата част от приходите на Meta, достигнали 117 мрд. долара годишно, са именно от реклама.

„След като потребителите си взаимодействат с чатбот, той наистина дава много повече от техните данни на компанията, така че фирмата може да прави с тази информация каквото поиска“, заяви Равит Дотан, съветник по етиката на ИИ и съосновател на лабораторията Collaborative AI Responsibility към Университета в Питсбърг. Всичко това поражда опасения за поверителността и за потенциална „манипулация и подтикване“ на потребителите в някаква посока.

Meta е отказала да коментира въпроса.

Конкурентни технологични групи вече пуснаха чатботове, наподобяващи различни личности. Character.ai – стартъп, подкрепен от Andreessen Horowitz, оценен на 1 млрд. долара, използва големи езикови модели, за да провежда разговори в стила на хора като главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск или като героя на Nintendo Марио.

„Експерименталният, приятелски настроен чатбот“ на Snap от функцията ѝ „My AI“ пък вече е взаимодействал с над 150 млн. потребители. Наскоро компанията е започнала и ранни тестове на спонсорирани линкове в тази функция.

На представянето на отчета на Meta в сряда Зукърбърг заяви на анализаторите, че компанията ще разкрие повече подробности за продуктовите си планове за AI през септември и на събитието си за разработчици Connect.

Зукърбърг твърди, че изкуственият интелект ще се ползва за „агенти, които действат като асистенти, треньори или като помощници при взаимодействие с бизнеса и създателите на съдържание“. Той допълва, че според компанията няма да има един-единствен AI, с който хората ще си общуват.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Meta пуска търговска версия на своя модел с изкуствен интелект

Meta пуска нова абонаментна услуга

Meta преживя страхотно тримесечие

Още от Интернет и ИТ


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80377
  • GBP
    1
    2.29908
  • JPY
    100
    1.15001
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички