БДЖ среща сериозни затруднения в поддръжката на влаковете


БДЖ среща сериозни затруднения в поддръжката на влаковете
Снимка:

661

Липсата на достатъчно ремонтни бази и на специалисти затруднява поддържането на техническата изправност на влакове и локомотиви. Заради това и предлаганата от БДЖ услуга е с недобро качество, става ясно от отчет на Сметната палата за за дейността на „Холдинг БДЖ” ЕАД. Одитът бе изготвен по поръчка на парламента.  

Подвижният железопътен състав е морално и физически амортизиран, става ясно от документа. Оказва се, че 42% от влаковете са произведени между 1980 и 1989 г., а 35% са още от преди 1980 г. Близо половината от локомотивите и мотрисните влакове са на възраст над 30 години. За много от тези машини вече е преустановено производството на части, затова и тяхната техническа поддръжка е изключително трудна. Това не дава възможност БДЖ да спазва стандартите за качество в частта на комфорта и превоза.

Според одита осъществяването на процеса за преструктуриране на дружеството е забавено, което представлява риск за безопасността и надеждността на жп транспорта. Няма ясно изградена визия за развитието на сектора в страната.

Проблем е и това, че отделянето на имущество от Холдинга и прехвърлянето му на дъщерните дружества не е прецизирано. Това налага  „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД да ползва под наем подвижен железопътен състав, собственост на Холдинга, като разходите по наемането остават за сметка на финансовия резултат на дружеството, което не е в добро финансово състояние.

В одита се припомня, че БДЖ – Пътнически превози” ЕООД има несъбрани вземания от „БДЖ – Товарни превози” ЕООД в размер на 21 млн.лв. Те влияят върху финансовото състояние на дружеството, като намаляват неговата ликвидност и платежоспособност.

Въведените правила и процедури по възлагане на обществените поръчки в „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД са недостатъчни и непълни, с усложнен режим на одобрение, което е една от причините за ненавременно подписване на договорите за доставка и извършване на ремонти на вагони, локомотиви и мотрисни влакове, казва се още в документа.

Сметната палата е дала 10 препоръки на управителите на „БДЖ - ПП” ЕООД за подобряване на дейността.

Освен на председателя на Народното събрание, одитният доклад е изпратен още на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, и на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание, на изпълнителния директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД, на изпълнителния директор на Агенцията по обществени поръчки и на директора на АДФИ.

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички