Битката между луксозните автобрандове се изостря


Битката между луксозните автобрандове се изостря
Снимка:

410

Битката за овладяване на позиция №1 сред луксозните автомобилни брандове се изостря. Изходът й в следващото десетилетие се очертава да бъде решен чрез завладяването на по-голям дял в разширяващия се сегмент на малките премиум модели, съобщава Аutomotivenews.com.

BMW, настоящият №1, вярва, че новоразработената й архитектура за преднозадвижвани автомобили, позната под обозначението UKL, ще даде резултат и баварците ще устискат атаката, каквато основните й конкуренти, Mercedes и Audi, предприемат.

Обвиненията от най-запалените фенове към BMW са основно по линията, че марката изневерява на дългодишното си наследство, което изповядваше, а именно, задвижване на задните колела.

"През 90-те години нарушихме тази традиция, когато започнахме да продаваме и SUV-модели,” коментира в интервю за Automotive New World Франк Ниедерлаендер, продуктов мениджър на програмата за предно предаване. „Клиентите осъзнаха, че могат да имат характерното за BMW пътно поведение и динамика от SUV. Ще станем свидетели на същото и с нашите модели с предно предаване”, допълни той.

Клаус Драегер, търговски директор на BMW, участвал в разработването на UKL в ролята си тогава на шеф на r&d департамента, допълва, че към 2020 г. баварците очакват да имат широка гама модели с предно задвижване. „Влизаме в нов сегмент и ще привлечем нови клиенти, които ще разберат, че можеш да получиш много добро управление от автомобил с предно предаване”.

По темата се включва и Иън Робертсън, маркетинг директор на BMW, спород когото „едно от най-големите преимущества на архитектурата UKL се крие в това, че тя дава възможност да пуснем на пазара много продукти в кратки срокове.”

Концепцията с предно задвижване позволява отварянето на по-голямо пространство за пътниците в малките автомобили. Настоящата Серия 1 изтърпя доста критики именно заради недостатъчното място за краката на пътниците отзад. Този проблем вероятно ще бъде решен в следващата генерация на модела, която се очаква да бъде с предно предаване.

Ниедерлаендер смята, че до 12 модела на BMW и MINI, или около 40% от продажбите на концерна, ще „легнат” на тази платформа (или нейна модификация) в следващите от 8 до 10 години.

Всичко това ще се направи с една единствена цел: постигане на заложената цел от 2 млн. годишни продажби до 2020 г. Според IHS Automotive, около 960 000 автомобила BMW и MINI ще разчитат на предно предаване към посочената година. Предвижданията са, че тази година комулативните продажби на BMW, MINI и Rolls-Royce ще достигнат 1,76 млн. бройки. До 2020 г. тази цифра вероятно ще набъбне на 2,58 млн., като 70% от този ръст ще дойде от компактния и субкомпактен сегменти.

Пламен Георгиев

 

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82481
  • GBP
    1
    2.28811
  • JPY
    100
    1.16232
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички