Летище Пловдив е на загуба 610 000 лв. за 2012 г.


Летище Пловдив е на загуба 610 000 лв. за 2012 г.
Снимка:

1009

През 2012 г. летище Пловдив е било на загуба 610 000 лв., а само до юни тази година е на минус с 533 000 лв. Това заяви новоназначеният изпълнителен директор на авиопорта Иван Карнабитов, предаде БГНЕС. По думите му привличането на нови нискотарифни авиокомпании с редовни линии е единственият възможен ресурс за оцеляването и развитието на летище Пловдив.

В момента и Райън еър, която единствена извършва полети по две редовни линии от Пловдив до Лондон и Франкфурт, намалява активността си. От три полета седмично до Лондон, компанията съкращава единия от 31 октомври. От 3 ноември пък прекъсват изобщо полетите до Франкфурт - летище Хан. Въпреки обявяваните през годините нови и нови дестинации от пловдивското летище, голямата част от тях си останаха на хартия, а летището трупа загуби.

„Макар заложената амортизация от 2010 до 2045 година да е 520 000 лева годишно, щетите са видни. В момента на летището работят 157 души, а това, за което повечето очевидно се молят, е на летище София по-често да пада мъгла. Тогава самолетите кацат в Пловдив, което също е прогрес, защото допреди няколко години Луфтханза, например, са връщали пътниците обратно в Германия” коментира Карнабитов.

Иван Карнабитов очерта няколко принципни източника на средства, повечето от които неприложими за варианта Пловдив. Сред тях са карго порт, редовни линии на национални превозвачи, развитие на търговска част. Чартърните полети, които през годините бяха единствени тук, не зависят от мениджмънта на летището, те са показател по-скоро за развитието на туризма, заяви директорът на авиопорта. И в момента летище Пловдив обслужва трите големи зимни курорта - Пампорово, Банско и Боровец, но ако през годините имаше наплив от германци, англичани и холандци, които впоследствие избираха други дестинации, до момента за тази зима има само няколко полета от Русия, допълни Карнабитов.

Най-вероятният източник на ресурси новият изпълнителен директор вижда в намаляването на летищните такси и оттам повишаване на интереса на нискотарифните компании. В момента таксите на летище Пловдив са с 50% по-ниски от таксите на другите летища в страната, но са с пъти по-високи от подобни аерогари в други страни. В сравнимо с пловдивското летище в Румъния, например, те са пъти по-ниски, в Катовице, Полша - 3-4 пъти по-ниски, на летище Франкфурт –Хан са с 10-15% по-надолу. А това е един от основните фактори за нискотарифните авиокомпании при избора им на дестинации. Затова новият изпълнителен директор заедно с екипа си има намерение да подготви предложение за промяна в Наредбата за летищните такси в частта и за Пловдив да я внесе за обсъждане в Министерски съвет.

Другата стъпка, която смята да предприеме Карнабитов, е да възстанови загубените контакти с управлението на Община Пловдив и нейното участие във Фонда за развитие на летище Пловдив. Преди няколко месеца кметът Иван Тотев заяви на сесия на Общинския съвет намерението на общината да излезе изцяло от фонда, но по документи това не е факт, така че директорът на летището се надява да обърне ситуацията.

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83233
  • GBP
    1
    2.2729
  • JPY
    100
    1.1837
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички