Самолет на слънчеви батерии тръгна на околосветско пътешествие


Самолет на слънчеви батерии тръгна на околосветско пътешествие
Снимка: Thinkstock

4109

Слънцето изгря в Абу Даби и с първите му лъчи самолетът "Слънчев импулс 2" се отправи на първото околосветско пътешествие на летателен апарат, задвижван единствено от енергията, която Слънцето му дава директно.

Самолетът, пилотиран от швейцареца Андре Бьоршберг се отлепи от пистата на летището в столицата на ОАЕ и се насочи към Маскат, столицата на Оман в 7:12 часа местно време (5:17 часа бълг.вр.), където трябва да пристигне в края на деня, съобщава БТВ.

Самолетът, който се движи единствено с енергията, която успява да събере сам от слънцето, тръгна на околосветско пътешествие, подготвено от инициаторите на проекта – швейцарският пилот и бизнесмен Андре Бьоршберг и сънародникът му и колега във въздухоплаването Бертран Пикар.

Въздушното пътешествие е с обща продължителност пет месеца, но в ефективен полет самолетът ще бъде около 25 дни със скорост между 50 и 100 километра в час. През това време той ще трябва да преодолее 35 хиляди километра. На щурвала ще се сменят Бьоршберг и Пикар.

Самолетът със слънчеви панели ще продължи от Оман към Индия. След това Бьоршберг и Пикар планират да достигнат Китай, след което им предстои полет над Тихия океан. По време на прелитането са планирани 12 кацания. Крайна точка на маршрута е отново ОАЕ.

"Слънчев импулс 2", конструиран в Швейцария, е подобрена версия на самолета "Слънчев импулс" и има увеличени размери. Размахът на крилете му е 72 метра, теглото – около 2,3 тона. По него има 17 хиляди слънчеви клетки. Задвижваният със слънчева енергия самолет ще прелети над Индия, Китай, Ню Йорк и над Средиземноморието, преди да достигне изходната точка в Абу Даби.

По време на полета самият летателен апарат няма да употреби гориво. Летателният апарат има четири електрически двигателя и възможност да съхранява енергия за нощен полет. Той може да лети няколко денонощия без прекъсване. Преходът над Тихия океан е в два етапа с кацане на Хавайските острови.

Над САЩ са три етапа с приземявания във Финикс и Ню Йорк, след което ще трябва да се лети над Атлантическия океан. Оттам през Южна Европа или през Северна Африка ще бъде достигната първоначалната точка на излитането в края на юли или началото на август.

"С нашия полет искаме да докажем, че чистите технологии и възобновяемите източници на енергия ни позволяват да осъществим неща, които доскоро се смятаха за невъзможни", заяви Бертран Пикар.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28285
  • JPY
    100
    1.17284
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички