Соларен самолет лети от Швейцария до Африка


Соларен самолет лети от Швейцария до Африка
Снимка:

649

Уникалният самолет Солар Импулс вече доказа, че може да лети в продължение на денонощия без гориво, разчитайки единствено на слънчева енергия.

Новото предизвикателство пред него е вече факт – първият трансконтинентален полет на подобно съоръжение от Швейцария до Африка.

Соларният самолет беше представен за пръв път през 2009 г. В конструкцията на Солар Импулс са включени иновативни полимери и енерго-спестяващи олекотени материали на Байер МатириълСайънс, официален партньор на създателите-визионери от Суис Бид.

Скоростта, с която се движи Солар Импулс, е 93 километра в час. Негов пилот е един от създателите на уникалната му конструкция - Андре Боршберг.

Първият си полет Солар Импулс направи на 7 юли 2010 г., когато измина повече от 2500 км. за 26 часа, премина през Пиринеите и Средиземно море и кацна финално в Мароко.

Този полет беше последван от първия международен през 2011, в който соларният самолет излетя от Швейцария и мина през Франция и Белгия.

Първият етап от тазгодишния междуконтинентален полет приключи на 25 май след 17-часов полет до Испания с техническа спирка в Мадрид. Вторият етап от пътуването е с дестинация Мароко. Той съвпада със старта на работа по създаването на най-големия завод за слънчева енергия в света, който ще бъде изграден в Мароко.

До 2020 година, Мароко планира построяването на 5 соларни комплекса, които ще генерират общо 2,000 MW и ще допринесат за редуциране емисиите във времето с 3.7 милиона тона CO2.

Байер е официален партньор на проекта Суис Солар Импулс от 2010 година. Повече от 25 изследователи работят в лабораториите на компанията над идеи, свързани с олекотяване на конструкцията и енергийна ефективност.

Солар Импулс

Прототипът на самолета има размах на крилете сравним с този на голям самолет (63.40 метра), а теглото му е не по-голямо от това на среден размер автомобил (1,600 кг.) и лети успешно както през деня, така и през нощта.

През деня 12 000 слънчеви батерии по повърхността на самолета зареждат четирите електрически мотора и четирите литиови полимерни батерии (с общо тегло от 400 кг), които правят възможни нощните полети.

 

 

 

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.79632
  • GBP
    1
    2.32242
  • JPY
    100
    1.1451
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички