Французи и турци предлагат най-висока такса за Летище София


Французи и турци предлагат най-висока такса за Летище София
Снимка: Пресцентър МВР

Френско-турският консорциум между "Еърпорт дьо Пари" и "ТАВ хавалиманларъ холдинг" подаде оферта с най-високо годишно възнаграждение за държавата за концесията на летище София. Това стана ясно след отваряне на офертите на петимата кандидати, пише "24 часа".

Стартът бе даден от министъра на транспорта Росен Желязков в присъствието на представители на кандидатите и на журналисти. Французите и турците оферираха 32.82 млн. евро на година за държавата, което е 42.8 на сто от приходите. В условията на концесията е записано, че концесионното възнаграждение за държавата не може да бъде по-малко от 10 на сто от общите приходи на година.

Всички кандидати първо обявиха съгласието си да направят първоначалното авансово плащане, което е 550 млн. лв., или 281 млн. евро, така че по този показател надпревара няма.

"Соф кънект", консорциум на френския инвестиционен фонд "Меридиам ийстърн юръп инвестмънтс" и "Флугхафен Мюнхен", оператор на мюнхенското летище, дава на година 32% от приходите, или малко над 26 млн. евро.

Сдружението на летището в Копенхаген и "ССБ Зауервайн & Шефер Бау" оферира 26 млн. евро на година за държавата, или 30.97 на сто от общите приходи на летището. Предложението на четвъртия кандидат "Фрапорт-България", е 21 млн. евро или 27.39%.

"Манчестър еър груп" и китайската "BCEGI кънстракшън" са с 19.9 млн. евро годишно плащане. Тази група обаче дава предложение за най-големи инвестиции - близо 1.3 млрд. eвро. Французите в партньорство с турците оферират 903 млн. евро вложения за 35 г., мюнхенското летище с партньорите си - 608 млн. евро и "Фрапорт" - 616 млн. евро.

Голямо внимание се обръща на нарастващия пътникопоток през следващите 10 години. Ето защо всички кандидати предлагат в първите 10 години да строят трети нов терминал.

Една от офертите залага на варианта да се разруши първият терминал и на негово място да се построи изцяло нов. Има и предложение на мястото на стария терминал да се построи карго. В офертите се предвижда изграждане на нови парко места и модернизиране на съществуващото пространство около Терминал 2.

След отварянето и четенето на основните параметри на офертите министър Желязков предупреди, че ценовите предложения са с 55% тежест и в този момент единствено те са ясни. Предстои работа на комисията за оценяване на техническите предложения, които имат тежест от 45%, но са ключови за развитието на летището.

Оценяването едва ли ще свърши за месец, каза Желязков и уточни, че ще се търси партньорството на Световната банка и на ЕБВР, които са консултанти на министерството за концесията на летището.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.67868
  • GBP
    1
    2.26238
  • JPY
    100
    1.13863
виж всички
Реклама

Най-четени новини


  • Обрат с цените на храните...
    Обрат с цените на храните...

    Цената на потребителската кошница е с един лев по-ниска тази седмица от 98 на 97 лева, като за разлика от миналата седмица тя вече върви надолу. Това съобщи Велизар Георгиев, член на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ) на пресконференция. По думите му понижението при цените на...

  • Какво се случи с цената на петрола след...
    Какво се случи с цената на петрола след...

    Цената на петрола остава почти без промяна днес след спад в началото на търговията, тъй като САЩ не оказаха допълнителен натиск върху Русия да сложи край на войната в Украйна чрез мерки за прекъсване на износа на петрол след срещата на лидерите на двете страни, предаде Ройтерс. Президентът на САЩ Доналд...

виж всички