Вече можете да си върнете парите, ако сте глобен грешно за винетка


Вече можете да си върнете парите, ако сте глобен грешно за винетка
Снимка: БГНЕС

4307

Ако са ви глобили за неплатени пътни такси (основно винетки), вече можете да подадете заявление да ви върнат парите. Съответните формуляри са качени на интернет страницата на Националното тол управление www.bgtoll.bg.

В края на работата си 48-то Народно събрание реши с изменения в Закона за пътищата, че не бива да се плащат повече от 3 такси годишно. Тоест, шофьорите не може да бъдат санкционирани за движение без е-винетка повече от три пъти годишно. Това означава, че ако в рамките на една календарна година едно пътно превозно средство е било регистрирано три пъти да ползва платената пътна мрежа без закупена винетка, последващо негово движение без платена такса няма да се счита за административно нарушение и няма да се санкционира.

Направените до момента разчети показват, че ще са необходими около 5 млн. лв. за възстановяване на недължимо платените суми на шофьорите.

Освен това - според приети законодателни промени след извършена корекция след 10.02.2023 г. при сгрешена винетка на собственика, на вписания ползвател и на водача на ППС не се налагат наказания за нарушения, регистрирани в периода на валидност на първоначално издадената винетка. Също така не се образува административнонаказателно производство, а образуваните се прекратяват. В случаите на сгрешена винетка не се възстановяват глоби и имуществени санкции, наложени с наказателни постановления или електронни фишове, както и компенсаторни такси, когато е направен отказ за корекция.

ОЩЕ по темата: Какви са новите цени на винетките, влезли в сила от 1 януари 2023 година

Заявлението за грешни санкции (над 3 такси) може да бъде изтеглено от www.bgtoll.bg, в раздел "За нас", секция "Заявления". Директният линк към него е ТУК. Документите, които трябва да се представят към заявлението, са копие от регистрационния талон на ППС, копие от документи, удостоверяващи извършено плащане на таксата, документи, доказващи основателността на искането за възстановяване на платената такса, удостоверение от обслужващата банка за банковата сметка и титуляр, посочени от заявителя, и пълномощно, в случай, че заявлението не се подава от собственикa или ползвател на ППС с изрично посочване на банковата сметка, по която следва да се възстанови сумата.

Заявлението заедно с необходимите документи може да бъде подадено на място в Агенция "Пътна инфраструктура", в Националното тол управление на адрес: гр. София, бул. "Никола Петков" №86 или в 27-те областни пътни управления, както и на електронен адрес: info@bgtoll.bg.

Срокът, предвиден в Закона за пътищата, в който трябва да се възстановят сумите, е 5 работни дни.

Друга промяна в Закона за пътищата е свързанa с корекцията на сгрешена винетка. Според измененията, когато при издаването на електронна винетка е допусната грешка при деклариране на не повече от три символа и/или липсва символ от регистрационния номер на пътното превозно средство, включително на държавата, в която е регистрирано, или на неговата категория, се позволява корекция от съответните длъжностни лица. За да бъде извършена корекцията, е необходимо винетката да е все още валидна и да бъде подадено заявление за промяна на допусната техническа грешка по реда на чл. 10а, ал. 3б от ЗП от страна на собственика или ползвателя.

Когато се установи, че в България съществува пътно превозно средство с идентичен на първоначално декларирания във винетката регистрационен номер, заявителят трябва да представи доказателства за заплатената от него винетна такса.

Заявлението за промяна на допусната техническа грешка може да бъде изтеглено от сайта www.bgtoll.bg, в раздел "За нас", секция "Заявления". Директният линк към него е ТУК. Към заявлението трябва да бъдат представени и следните документи: свидетелство за регистрация на ППС, касов бон за купена електронна винетка, ако е платена в брой, банково извлечение за купена е-винетка, при плащане, извършено по банков път и пълномощно, в случай, че заявлението не се подава от собственик или ползвател на ППС.

Те могат да се подават до Агенция „Пътна инфраструктура“, Национално тол управление на адрес: гр. София, бул. „Никола Петков“ №86, в 27-те областни пътни управления или на електронен адрес: info@bgtoll.bg.

Заявлението ще бъде разгледано от съответните длъжностни лица, като срокът за извършване на корекция е 3 работни дни от депозирането му. Когато при разглеждането му се установи, че същото не съдържа изброените документи, както и при необходимост от извършване на допълнителни справки, срокът се удължава с времето от тяхното изискване до предоставянето им.

За извършени корекции след дата 10.02.2023 г. промяната в данните на електронната винетка има действие от момента на издаването ѝ. Срокът на валидността ѝ е до изтичането на срока на първоначално издадената.

В случай, че искането бъде удовлетворено и корекцията бъде извършена платената компенсаторна такса подлежи на възстановяване. За да бъде възстановена собственикът или ползвателят трябва да подаде заявление за възстановяване на неоснователно заплатени такси. Срокът, предвиден в Закона за изменение и допълнение на Закона за пътищата, в който трябва да се възстановят сумите, е 5 работни дни.

ОЩЕ по темата: Съобщават ни по имейл, че ни изтича винетката, но има риск

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.84844
  • GBP
    1
    2.36055
  • JPY
    100
    1.22815
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички