Мария Тодорова, NEXT-DC: Потребителят не иска да се припознава в рекламата чрез битовизми


Мария Тодорова, NEXT-DC: Потребителят не иска да се припознава в рекламата чрез битовизми
Снимка:

5444

В средата на месец септември се проведе тазгодишното издание на най-голямото събитие за рекламната индустрия в страната - фестивалът ФАРА, а престижната награда "Агенция на годината" бе връчена на NEXT-DC. За младия и креативен екип това е поредно отличие. NEXT-DC успя да се утвърди в бранша само за няколко години и на фона на сериозна конкуренция. Expert.bg разговаря с Мария Тодорова, изпълнителен директор на агенцията, за успеха, отговорността и рекламния пазар в България. 

Г-жо Тодорова, NEXT-DC спечели приза за Рекламна агенция на годината на тазгодишния фестивал ФАРА. Какво ви носи отличието - повече удовлетворение от свършеното, по-силно чувство за отговорност към бъдещето, мотивация?

Със сигурност най-вече удовлетворение от свършеното. Като цяло винаги се опитваме да постъпваме отговорно и мотивирано, както и да надскачаме себе си с всеки следващ проект, това е част от днк-то на агенцията. Наградата също ни мотивира да погледнем повече в бъдещето, да разберем накъде вървим, накъде искаме да продължим. Започнахме като диджитъл агенция, когато сошъл каналите бяха прохождащи, но вече сме много повече от това.

Конкуренцията в сферата е голяма, а Вашата агенция постигна много за сравнително кратко време. На какво се дължи този успех?

На таланта и постоянството, което проявихме през годините. Разчитаме само на работата си, за да успяваме, което е много трудно на този пазар. Но именно фактът, че не се отказваме да предлагаме големи идеи, каквото и да ни коства, ни помогна само за 5 години да се наложим като криейтив агенция.

Има ли кампания, с която се гордеете особено много?

Гордея се с кампаниите ни, които са стъпили на оригинален инсайт за хората и за времето си. Това са кампании, които вълнуват, повдигат въпроси, вдъхновяват, помагат. Повечето от тези проекти са отразени от световни медии като Contagious magazine, Huffington post, Fast company, Balcans Magazine, Hypebae, DOMUS… Ние сме единствената агенция, чиито проекти са отразени в толкова престижни медии и медии извън рекламата.

Ако трябваше да направите рекламна кампания за агенция NEXT-DC, какво би представлявала?

Труден въпрос. Не знам… Може би реклама за човек, който търси следващото голямо нещо.

Защо решихте да се развивате професионално именно в рекламната сфера?

Защото само рекламата ми дава възможността постоянно да се развивам, научавайки безброй смислени и безсмислени неща. Цялата тази информация поддържа творческото ми любопитство към света. Не мисля, че има друга професия, която да ти дава толкова много информация за хората и света, в който живеем на ежедневна база.

Свидетели сме на все по-креативни рекламни продукти у нас. Смятате ли, че българските специалисти в бранша могат да се мерят с тези на Запад?

България е различна днес. Извървяхме тежък преход, но поколението на милениалите се стреми да не отстъпва на връстниците си от по-богатите страни, те са хора израснали с цялата необходима информация да бъдеш добър професионалист. Така че - да, смятам, че като качество започваме да не отстъпваме по нищо. Отстъпваме по пазар, което все още ни дърпа назад.

Кои съвременни тенденции в рекламния сегмент считате за положителни и кои - за отрицателни?

Това, че чрез рекламата можеш да повдигнеш важни въпроси - социални, културни, икономически. Но ме притеснява, че се спекулира с този тренд и доста често започнахме да виждаме самоцелни кампании със “значими” послания само и само, за да отговорят на изискването да са провокативни и емоционални.

Какви реклами лично Вие (като професионалист от бранша, но и потребител) бихте желали да виждате повече в българското медийно пространство?

Първо ще кажа какво не искам да виждам. Не искам да виждам посредствени, повърхностни и зле екзекутирани реклами, които се опитват да се харесат на масата. Обикновеният човек не иска да се припознава по телевизията чрез битовизми. Той иска да види нещо ново, забавно, различно. Аз вярвам в това.

Бих искала да виждам реклами, които образоват, които не използват жаргонен език, искам да виждам забавни и неочаквани реклами. Искам реклами, които ме провокират и изненадват.

Всеки, който работи в нашия бранш трябва знае, че носи отговорност към публиката и обществото.

Интервю на Деница Райкова

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83027
  • GBP
    1
    2.27568
  • JPY
    100
    1.18127
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички