Как да имаме повече енергия през деня

Как да имаме повече енергия през деня
Източник: cafemag.bg

Няма човек на този свят, който да не се чувства прекалено уморен поне понякога. Живеем толкова забързани животи, че често дори да си мислим, че се наспиваме, умората някак си ни побеждава. Много от нас предпочитат да си направят една доза мляно кафе, за да си решат проблема, но това не винаги помага.

Ето защо днес решихме да ти дадем нещо страшно полезно – няколко съвета, с които да можеш да се чувстваш енергичен през деня и да имаш по-малко дни на пълна умора. Хубавото е, че съветите могат да се комбинират, така че имаш много варианти с тях!

Физически тренировки поне три пъти седмично

Най-вероятно ти звучи супер нелепо как физическите тренировки ще ти помогнат да се чувстваш по-енергичен през деня. Но това е абсолютната истина. Много от нас просто не сме запознати с факта, че тялото има необходимост да върши както психическа, така и физическа работа. Като хора сме еволюирали да се развиваме и в двете насоки, като повечето от нас в съвремието се натоварват основно с психически стрес.

Физическото натоварване помага много в разсейването на този психически стрес и всъщност стимулира цялата ни мускулатура, а с нея и мозъка. Това е така, защото за да ползваме мускулите си, трябва да ангажираме централната си нервна система. А тя отговаря, разбира се и за психическите ни процеси.

Допълнително физическото натоварване ни помага да се възползваме по-добре от консумираната храна. Вместо постоянно да се чувстваме претъпкани и после страшно уморени, мускулите започват плавно да използват хранителните вещества и така имаме постоянен прилив на енергия, вместо възвишения и спадове в нея.

Една дрямка с кафе, моля

Докато миналият съвет се отнася до някакви навици, които трябва да развием, този съвет е доста по-прост и можем да го приложим по всяко време. В какво се изразява? Правим си една чаша хубаво кафе (например от Cafemag), изпиваме кафето, нагласяме си аларма за около 30 минути и подремваме. След това чувството е уникално!

Причината това да работи е, че на кафето му е необходимо време, за да подейства (поне 20 минути), а от своя страна тялото възприема дрямката не като дълбок сън, а като бърза почивка. Много хора се възползват от т.нар. силова дрямка за 30 минути, която наистина помага на мозъка да изчисти натрупалите се елементи, които го карат да се чувства летаргичен и така малко се поободряваме. Е, представи си какво става след 30 минути дрямка, заредена със стимулиращите ефекти на кафето. Точно така, страшна комбинация!

Хигиена на съня

Последният ни съвет отново е свързан с навици, но за разлика от тренировките, тези са по-скоро пасивни. Те най-вече се отнасят до това да подобрим хигиената на съня си. С други думи – да спим в хладна стая, с малко странични шумове, да сменим лампите в стаята с по-топла светлина и да стоим далеч от екрани поне час преди лягане. С тези съвети дори по-малко количество сън ще ни върши работа, защото увеличаваме неговото качество. А и да бъдем искрени – повечето от нас не искат да си губят времето в сън. Да, необходим е, но ако можем за по-кратко време да спим по-качествено, е добре да се възползваме!

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.