Европейците се насочват към собствени марки супермаркети и вечеря вкъщи за Коледа


Европейците се насочват към собствени марки супермаркети и вечеря вкъщи за Коледа
Снимка: iStock

1330

Супермаркетите във Великобритания и Европа предлагат повече празнични продукти от своите марки – от печена патица до крекери с трюфел, докато останалите с все по-малко пари семейства планират коледна вечеря у дома, за да намаляат разходите за подаръци и храна навън, предава Reuters.

Празничните ястия са приоритет, докато инфлацията принуждава домакинствата да напасват бюджетите си, казват изпълнителни мениджъри и пазарни анализатори. За някои супермаркети това е шанс да продават по-скъпи продукти на потребители, които могат да отпуснат края през празниците.

„Тенденцията при хранителните стоки е силна“, казва Саймън Робъртс, главен изпълнителен директор на Sainsbury's, втората по големина верига супермаркети във Великобритания, за Reuters миналия месец. „Готови сме за Коледа със силна храна.“

Sainsbury's разшири собствената си марка с премиум храни Taste the Difference, добавяйки 170 нови коледни хранителни продукта, включително готови ястия за четирима от патешко, картофи и сос от червени боровинки за 28 паунда (36 долара) и парчета от сьомга за 3,75 паунда.

Британците очакват да похарчат около 105 паунда повече за Коледа тази година, отколкото през 2022 г., според проучване на Barclays, а празничните храни и напитки ще имат най-голям дял, увеличавайки се с почти 26 паунда.

Снимка: iStock

Британският пазарен лидер Tesco е купил повече пуйки от миналата година, казва главният изпълнителен директор Кен Мърфи, тъй като очаква хората да излизат по-малко и да прекарват повече време у дома с приятели и семейство.

„Ще бъда домакин много пъти през следващите няколко седмици и предпочитаме да правим неща у дома – просто е по-спокойно“, казва 55-годишната Робин Ашър, докато пазарува в супермаркет на Sainsbury’s.

„Можете да пиете много по-хубаво вино у дома, тъй като надценката е твърде голяма в ресторантите“, добавя тя. В количката ѝ има 5 бутилки вино и една шампанско за коледните празници на семейството ѝ, възползвайки се от предложениетп на супермаркета за 25% отстъпка при 6 бутилки.

ОЩЕ: Дядо Коледа няма да раздава толкова подаръци тази година, колкото предходната

Джеймс Симпсън, управляващ директор на производителя на шампанско Pol Roger, казва, че макар че вероятно ръстът на продажбите на шампанско да се забави като цяло през 2023 г., той очаква силни продажби около Коледа, когато дори пестеливите потребители са склонни да похарчат и да се почерпят.

Британците са купили 3,9 млн. литра шампанско тази година, с 9% по-малко спрямо 2022 г., сочат данни на Kantar за 52-те седмици до 26 ноември.

Във Франция потребителите целят да намалят общите си коледни разходи около Коледа, като средният бюджет е спаднал с 19 евро спрямо 2022 г. сочи проучване на Cofidis и CSA Research. Те планират да намалят разходите си най-вече за подаръци.

Снимка: iStock

Веригата супермаркети Carrefour се опитва да привлече потребителите с ниски цени като коледен календар с шоколадови бонбони 0,99 евро, като той е един от 60-те нови коледни хранителни продукта на собствената му марка, които представя тази година.

Супермаркетите са увеличили гамата си от алтернативи на брандирани продукти, като голямо мнозинство (78%) от потребители във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания, сред всякакви групи по доходи казват, че преминават към по-евтини продукти или пазаруване в магазини с по-ниски цени , показва изследване на McKinsey.

Полската верига супермаркети Biedronka заяви, че продуктите ѝ от собствени марки шоколади и бонбони, включително джинджифилови бисквити, са поне с 20% по-евтини от алтернативите на големите марки.

Нидерландската верига супермаркети Albert Heijn казва, че гамата гама „AH Excellent“ има 200 празнични продукта тази година, което е повече от 2022 г.

В Португалия супермаркет Pingo Doce пусна нови артикули в гамата си „Iguarias“ (деликатеси), включително предястие от бутер тесто с месо, кестени и зеленчуци за 5,49 евро и бисквити с трюфели за 1,99 евро.

Източник: Reuters

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

За какво харчат повече парите си потребителите с наближаването на празниците?

Колко ни струва празничната трапеза тази година?

Европейските градове, които наистина си заслужава да посетите по Коледа

Спокойни и евтини: Кои европейски градове да посетите тази зима?

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.86145
  • GBP
    1
    2.37191
  • JPY
    100
    1.21973
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички