Нови влакове и подобрена железопътна инфраструктура България ще има най-рано през 2026 година


Нови влакове и подобрена железопътна инфраструктура България ще има най-рано през 2026 година
Снимка: БДЖ

5214

Нови влакове и подобрена железопътна инфраструктура ще имаме най-рано през 2026 година. Това заяви новият председател на Борда на директорите в Холдинг БДЖ Юлия Варадинова-Миланова в ефира на БНР. По думите ѝ тогава трябва да завършат ремонтните дейности по железопътните трасета и да бъде доставен подвижният състав по Плана за възстановяване и устойчивост.

„Към момента ръководството на БДЖ проучва възможностите за доставка на влакове от няколко европейски производители. Имаме вече някои отговори, но не искам да коментирам, защото трябва да съберем отговори от всички производители. Аз съм доста обнадеждена. Търсим всякакви възможности, включително и за купуване на подвижен състав втора употреба, но с определени изисквания за комфорта и качеството на вагоните. Търсим и се надявам, че ще намерим изход от създалата се ситуация и възможно най-бързо да започне подновяването на вагонния парк“, отбеляза Варадинова. По думите ѝ това ще доведе до видимо подобряване на качеството на предлаганата услуга и ще се отрази пряко на клиентите.

Новият председател на борда на директорите в Холдинг БДЖ коментира и състоянието на релсите.

„Колегите от „Национална компания железопътна инфраструктура“ работят, в момента текат множество ремонти по железопътната мрежа, които са предвидени да завършат 2026 година и дотогава би трябвало ние да вдигнем тази скорост на 160 км в час. Така че няма проблем в момента да купим нов съвременен подвижен състав, който до приклюване на ремонтите, естествено, няма да може да се движи във всички участъци, защото има участъци, които позволяват движението с по-голяма скорост, но в участъците, в които има ремонти имаме намаления, така че, дотогава докато не приключат всички ремонти няма да можем да развием максималната скорост по цялото железопътно трасе“, обясни Варадинова. По думите ѝ това не означава, че не трябва да се подобри качеството на пътуване на пътниците. „Друг е комфортът да пътуват в климатизирани вагони, вагони с LED осветление, с контакти, USB изводи“, подчерта тя.

По отношение на случая с влака Русе-Бургас, който заради закъснение не изчака пътници и ги остави да нощуват в Стара Загора, Варадинова заяви, че има наказани служителите на БДЖ.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

БДЖ въвежда ПОС терминали във влаковете

Предлага ли БДЖ годишни карти за 2.35 евро?

Крачка към бъдещето: България произвежда 15 нови луксозни вагона за 27 млн. лева

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.79401
  • GBP
    1
    2.32676
  • JPY
    100
    1.13283
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички