3 начина да разрешите конфликт на работното място

3 начина да разрешите конфликт на работното място
Източник: iStock/Guliver

Конфликтите на работното място са неизбежни, освен ако не работите от вкъщи. Все пак, офисът е място, събрал в себе си толкова различни хора с още по-различни визии и цели. От друга страна, липсата на конфликти е индикация, че критичното мислене и търсенето на успешни и работещи решения липсват във фирмата. Затова в повечето случаи тези ситуации и спорове са градивни. А ето и няколко начина как да разрешите даден конфликт.

1. Определете търсения резултат

Първото нещо, което трябва да определите, влизайки в спор, е какво искате да постигнете. За разлика от „обикновените” взаимоотношения, не всички корпоративни казуси завършват с прегръдки и ръкостискания. Можете да изберете някой от следните начини за действие:

- Сътрудничество

Тук двете страни не горят мостовете помежду си и не се опитват да излязат победители. Вместо това те работят заедно, за да открият най-добрите решения на проблемите, които изпитват.

- Избягване

С този подход, вие пренебрегвате клюките, коментарите и всичко негативно. Въпреки че подходът за избягване не се препоръчва, той е доста успешно приложим, когато „залозите” са много ниски и отношенията между двете страни няма да се влошат.

- Отстъпване

Смятате, че нуждите на другата страна са по-важни от вашите в момента и сте готови да я оставите да "спечели", за да постигнете мир и хармония. Както подсказва този подход, едната страна в спора отстъпва назад, за да угоди на другата.

- Компромис

Компромисният подход означава, че всяка страна получава взаимни отстъпки и желае да работи в екип в името на добрите резултати. Тук няма губещи, тъй като замесените в спора се стремят към баланс с техните искания.

2. Задайте някои правила

Старата поговорка, която казва, че „са нужни години, за да се изгради доверие и само един миг, за да се разруши”, е вярна. В резултат на това съществуват някои правила за това как да се постигне примирие на работното място. Няма значение колко малък е конфликтът, ограниченията са задължителни. В зависимост от сериозността на спора е редно да не се взима страна, да се разпитат всички запознати със случая колеги, да се ограничат правомощията на дадените служители или временна отпуска до изясняване на спора.

3. Подобрете комуникационните си умения

Решаването на конфликти зависи от способността ви не само да чувате казаното, но и да дешифрирате нюансите на думите, езика на тялото, въздишките и дори тишината. Винаги се старайте да комуникирате лице в лице, защото е истинско предизвикателство да се предават емоции в имейли и всякакви комуникационни приложения. Говорете ясно и кратко и задавайте въпроси.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.