Най-скъпият път в България - 240 млн. лева за 21 км


Най-скъпият път в България - 240 млн. лева за 21 км
Снимка: Анита Чолакова

4850

Най-скъпото шосе в България струва 240 млн. лева, а по проект цената му трябваше да е 82 милиона. С тройното оскъпяване на 21 км път между Девин и Михалково участъкът се сдоби с прозвището „Златният път“. Всъщност така го нарече премиерът Бойко Борисов през 2010 г., когато пътят бе довършен с огромно закъснение.

Инвестицията е на стойност над 11 млн. лв. на километър, предаде Actualno.com.

Участъкът бе изграден заради язовир „Цанков камък“, който заля стария. 10 километра от цялото трасе е напълно нов път, 10 км е рехабилитиран стар път към село Лясково, има и един тунел.

Осем години откак е построен обаче, той все още е собственост на Националната електрическа компания. Не е прехвърлен на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), която е стопанин на републиканската пътна мрежа в България.

АПИ още тогава направи редица забележки към инвеститора – НЕК ЕАД, след отстраняването на които да го приеме, но проблемите и до днес не са решени.

Преди разклона за село Лясково от доста години има паднало свлачище, заради което има отсечка с ограничение. По нея се минава само в едната лента. Свлеклите се земни и скални маси са вече обрасли, но никой не го разчиства.

Според строителите от австрийската компания „Алпине бау“ проблемите при градежа били от неподходящо избрано трасе и геоложки усложнения по време на работата, които освен че вдигнали цената, удължили и срока на изпълнението му.

Прехвърлянето на „златния“ път от НЕК ЕАД към АПИ се превърна в сага, която започна от пускането му в експлоатация през 2010 г. и още не е приключила.

Свлачището обаче е опасно и застрашава живота на всички, които минават през пътя Девин – Кричим. То е обозначено, но е на завой и няма никаква видимост за идващи насреща автомобили.

Въпросната 21-километрова отсечка е част от третокласен път и по него минава всякакъв вид автомобилен транспорт – ТИР-ове, автобуси, микробуси, леки коли.

През пролетта на миналата година от НЕК поискаха актуализирани оценки на имотите, които попадат в сервитута на трасето. „Направили сме ги в законовия срок, като става въпрос за 200 имота“, съобщи тогава кметът на Девин Красимир Даскалов.

Пак миналата година от АПИ съобщиха, че според подписано споразумение през декември 2014 г. между НЕК ЕАД и Пътната агенция зимното поддържане на пътя се осъществява от Областното пътно управление в Смолян, а електрическата компания извършва текущия ремонт и поддържането. От Пътното в Смолян обаче не предвиждат обрушване на скатове в участъка, тъй като той все още е собственост на НЕК.

Още подробности по темата прочетете ТУК.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.84844
  • GBP
    1
    2.36055
  • JPY
    100
    1.22815
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички