Спрете да се извинявате при тези 4 ситуации в офиса

Спрете да се извинявате при тези 4 ситуации в офиса
Източник: iStock/Guliver

Извиненията, когато са оправдани, са знак за съпричастност на работното място. Но нищо прекалено не е хубаво и така десетото произнесено „Съжалявам” се превръща просто в лош навик, който може да подкопае вашия авторитет.

Различни изследвания показват, че жените са склонни да съжаляват повече от мъжете, което до някаква степен е резултат от социализацията. Докато младите момичета са възпитани да бъдат учтиви и усърдни, младите момчета се насърчават да бъдат смели и по-уверени.

Всъщност, навикът е станал толкова вкоренен през годините, че думите излизат автоматично, най-вече защото няма с какво да се заместят. Ето 4 неща, за които е добре да спрете да се извинявате на работното място.

1. Когато се блъснете в някого

В тези ситуации никога не се знае кой е прав и кой е крив. Все пак, няма знаци за движение по коридорите, така че „съжалявам” в случая е напълно излишно. Не трябва да съжалявате, че сте заели част от общото място. По-правилно е да кажете „извинете ме”.

2. Когато имате въпрос

Говорете открито без да се извинявате. Когато молите колега за помощ или шефа за мнение, редно е да се извините, само ако сте прекъснали някакъв разговор.

3. Когато закъснеете за среща

„Благодаря, че ме изчакахте” - тези две думи често са по-мощни от извинение. Опитайте се да замените чувството на срам с благодарност. Това създава у другите усещане, че имате високо самочувствие и определено знаете какво вършите.

4. Когато нямате време за нечия молба

Явно от гузна съвест, че не можем да помогнем, твърде често казваме „Извинявай, но не мога в момента”. Вместо да се извинявате за това, че искате да свършите първо вашата работа, по-добре кажете „в момента не мога, би ли изчакал час?”. Хората ще уважават самосъзнанието и честността ви.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.