6 лоши навика, които да избягвате по време на бизнес среща

6 лоши навика, които да избягвате по време на бизнес среща
Източник: iStock/Guliver

Понякога бизнес срещите са много важни, тъй като дават възможност на шефове и служители да споделят информация и да проучат възможностите за справяне с проблеми и проекти. Друг път тези събирания са малко излишни, особено в епохата на технологии, където има десетки начини за онлайн комуникация. Но независимо каква е вашата нагласа към бизнес срещите, важно е да запомните нормите на поведение и да се представите възможно най-професионално. Ето кои са лошите навици, които може би допускате без да осъзнавате.

1. Обаждате се, че ще закъснеете твърде късно или дори не го правите

Дори ако вашата офис култура включва по-свободно отношение към часовете на идване на работа, при предварително насрочена среща пристигането навреме трябва да бъде основен приоритет. Бъдете уважителни към времето на всички колеги и вземете нужните мерки, за да се случи това. А ако видите, че ще закъснеете по една или друга причина, обадете се поне 30 минути предварително.

2. Нямате подготвени нито въпроси, нито коментари

На много работни места предварително се уточняват темите, които ще бъдат обсъждани на заседанието. Дори и да нямате въпроси, редно е да подготвите няколко коментара, в които да изложите мнението си. Така ще създадете впечатление на напълно информиран и ангажиран участник.

3. Не сте добри в мултитаскинга

В случай, че професията ви изисква носенето на лаптопи по време на среща, значи трябва да владеете до съвършенство мултитаскинга – да отговаряте на мейли, ако срещате се проточи, да следите разговори, да показвате презентации.

4. Прекъсвате колегите си

Срещите могат да бъдат чудесно поле за изява и споделяне на вашите идеи. Но е важно да намерите подходящото време, за да го направите. Не забравяйте, че търпението е особено важно в тези ситуации, тъй като прекъсването, дори да не сте съгласни с мнението на колегите си, не е добър вариант.

5. Смеете се и въртите очи

Всички бизнес срещи изискват от вас да носите т.нар. „покер лице“. Не показвайте досада, несъгласие, яд или скука. Ако не сте съгласни с нечия оценка или искате да предложите алтернативен вариант, не се колебайте да го направите, но поддържайте вежливия тон.

6. Ядете и пиете

В повечето компании отпиването на глътка вода или кафе по време на среща не е проблем. Освен това, доста фирми осигуряват кетъринг за подобни мероприятия и ако това е така, то значи тонът на срещата е „casual”. Но яденето и пиенето като цяло е неприемливо, освен в почивките, тъй като отвлича вниманието, понякога се чува, а и не е изключено да направите трохи.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.